måndag 28 april 2008

Nya receptet, var så goda!

Den var verkligen höjdar god, yoghurten gör den supersaftig! Men man ska nog inte göra den till fin middagen första gången.. glasyren är lite svår att få till...

Elina hade det jobbigt utan lillasyster, det första hon gjorde i morse var att ringa till syrran och undra när hon kommer hem.. :)

Det dög inte riktigt med minsting syrran, som förrsten vikarierar som Tummelisa numera.. Elina har ju kikat i alla blommor för att se efter om det inte finns en Tummelisa i nån.. Men nu har hon gett upp. I fredags när vi var ute o red konstaterade hon att den enda Tummelisa vi hittar ligger förmodligen i våran barnvagn.

Får man skryta om sina barn?? Jo, på en blogg, den som inte vill läsa kan ju hoppa över.
Jag blir så imponerad av tjejernas fallenhet för djuren. Idag försökte jag tjata på Elina om att hon skulle styra ponnyn när vi skulle svänga.. dra i tygeln!!
Det behövs inte säger ungen då, för jag styr med hela kroppen! Och så visade hon hur ponnyn svänger när hon svänger med sin kropp åt det håll dom ska åt.
Det är ju så man gör! Och det är ingen som lärt henne, det har hon listat ut själv... Känner mig snart överflödig..

Tjurarna artar sig riktigt bra. Är lite sugen på att släppa på bete nu! Så nu måste jag snarast få ut Jörgen att fixa stängslen.. :) Jag skulle gärna göra det själv, men som ni förstår är jag ngt förhindrad. Jag älskar annars stängsel, är väl lite konstig.. Men det är nåt mysigt med att spetta och banka..
Det är alltså stängslat, men måste ses över, gammalt bonnstängsel med taggtråd :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Skiftbyte i Jäla-fabriken, jaha, de tjurarna som ska ut på sommarskiftet lär vara glada. Klart barnen har fallenhet för djuren och klart du ska vara stolt och berätta för oss!
Ha en skön Valborg!