torsdag 8 maj 2008

Skrot i stora lass!

Det här med skrotet är en riktgt följetong tydligen.. Men idag har jag kviterat ut 4288 kr för det jag kört dit så här långt! Jädrans måste jag få säga nu! Detta måste vara den bästa affären i mitt liv! Jag var ju liksom beredd att köra bort skrotet gratis..bara jag blev av med skiten..
Nu har jag fått blodad tand!! Det måste gå att få ihop med skrot..måste finnas mer här.. röjning fortsätter..

På eftermiddagen åkte vi över till Linda och hjälpte henne att klippa hennes får..eller började iallafall.. det fanns en del sand i ullen o det ogillade klippmaskinen så det blir till att åka dit imorgon igen med nya pigga skär till maskinen och göra klart...
Vi blev bjudna på rabarberpaj, vilket påminner mig om att jag måste gödsla våran rabarber så att det blir lite fart på den. Har spart jordgubbar i frysen sen förra året som skall bli saft tillsammans med rabarbern..Och så ska det bli rabarberpaj så klart! Och det ska frysas in för pajer nästa vinter.. Och citron och rabarbermarmelad är jättegott! Det måste jag göra! Nån som har några goda rabarber recept?

Inga kommentarer: