fredag 9 maj 2008

Urpo



Det är vår katt det. Han har inte figurerat här på bloggen än och inte på internet överhuvudtaget så han får väl chansen nu då ;)

Han är 5 år och vi tog med honom från stället där vi köpte hö förr i Eskilstuna.
Vilken undebart fantastisk katt han är!
Otroligt snäll med ungarna, nästan onödigt snäll.
Lika fin och bra katt som han är, lika jobbig kan han vara när han sover på mina fötter på vintrarna.... Allra helst när man är höggravid och hart ett barn på varje sida ..och så katten över fötterna ;)

Idag har vi klippt färdigt hos Linda. Men det var nära att det inte blev något... Först o främst så fick jag avbryta iogår pga av att skären i klipparen sa uppsig.. Så vi återkom i morse efter att ha hämtat fräscha skär och nya kraffter hemma över natten.

Först hittade inte Linda någon skruvmejsel, jag hade ju givetvis inte med någon... O det måste man ha om man tänker byta skär, en JÄTTESTOR skruvmejesel..
Slutligen fann hon en passande bits till skruvdragaren.. Glad i hågen skruvade jag av skruven som fortsatte med samma fart sin väg.. Och rakt ner i gräsklipparen!! Då menar jag I gräsklipparen, försvann som en avlöning in genom ettb litet hål.
O som vi letade, en timme vände vi och vred på gräsklipparen och putsade varenda vrå, alltid nån nytta , den blev ju ren ;)
Men jag hittade den till slut! Skam den som ger sig!

ibalnd undrar man om det är meningen att vissa saker ska göras.............

Apropå gräsklippare, så borde vi slå den här vallen som omger huset, somliga kallar det även för gräsmatta.. Kan nog bli ett halvt ton småbalar..?
Jag ska göra det snart...snart....

1 kommentar:

Anonym sa...

Annars kommer väl mamma och fixar gräset? tihi.. nu var jag väl elak!
Ha en underbar helg! Kram