onsdag 4 juni 2008

Två marsvin blev det.

Det är ju jättesynd att jag glömt ladda kameran..Dom är verkligen hur snälla och söta som helst! Jag fixar det så småningom.. Den ena är riktigt långhårig!

Vet ni vad Jörgen gör nu? Slår hö. Jojomensan! Alla hugade män och kvinnor efterlyses till Rosendalen för hökörning!!!
Det är ju jättesynd att det förmodligen blir Jörgen o jag o med lite tur Per-Olof och mamma har redan halvt lovat vara barnvakt..... Det blir nämligen bara vi isåfall som får vara med på skördefesten ;) *lång näsa för alla som inte deltar* MOAHAHAAA..!

Nåt annat som hänt idag var att jag fick börja dagen med att leka cowboy, en av lokala mjölkbönderna hade fått sällskap till sina mjölkkor av våran ena kalv. Jag, vet, det är ingen ordning på dom när 5 av 6 kor är i fel hage.. Hursomhelst så fick det bli lasso o hela köret. Ni förstår ju att man bara har en chans, sen sticker dom. Men jag skärpte till mig och fångade den rackarn och släpade hem han. Inte dåligt av en otränad småbarnsmamma!

Inga kommentarer: