måndag 8 september 2008

Sören Nordin tar också emot hästar numera.


Bilden från Foto-Tarzan


Alltså, för dom icke invigda så är det ett talesätt inom travvärlden att man skickar i träning till Gunnar Nordin.. Vilket är samma sak som att hästen lämnar det jordiska livet.


Så nu måste det betyda att man kan även lämna i träning hos Sören. Han lämnade den jordiska vandringen i natten till lördag efter att ha fyllt 91 år på fredagen.


Det går nog inte nog understryka vad han har betytt för den svenska travsporten. Vilken man!


Nu finns det ingen vits att jag drar hans karriär här, den som är intresserad finner ju all information.





Bilden på Frances Bullwark tagen av Einar Andersson



Även lilla jag har en pytte pytte liten anknytning till denna travets legend, om än verkligen pytteliten....... Förutom att jag har haft förmånen att träffa honom.

Han var tränaren bakom Frances Bullwark. Och Frances Bullwark var en av dim stora på sin tid. Min gamla Emma Frances var rakt nerstigande släkt från Frances Bullwarks mamma. Och därför hette alla våra ston "Frances" .det gör nämligen alla ur det släktet har jag märkt! Det är nära på ett varumärke..

Det blev nog lite Lassie-varning här.. men så är det!

Inga kommentarer: