måndag 17 november 2008

Hemmagjord mat, o då menar jag HEMMAGJORD :)


En mycket närproducerad middag är aldrig fel. Särskillt lammkotletter med klyftpotatis och bönor och vitlökssmör kan man ju dö för.. Det är faktist så man slickar tallriken och knaprar rent benen för att det är så ruggigt gott!
(Tips på utmärkt marinad: Äppeljuice, vitlök, en liten skvätt soija och chili och rejält med ört-kryddor!)

Men idag har jag gjort något mycket märkligt. Jag har varit på stan. Det är verkligen märkligt, jag har inte varit där på ett par år. Jag åker o handlar mat och åker till Odal, men då är man ju aldrig i centrum utan bara paserar runt.
Men idag lämnade jag Joanna hos mormor och åkte till stan när jag lämnat Elina. Så det var bara Miina och jag, det är ju som att åka ensam!!!

Bl.a. besökte jag Linda här:
http://hjartansfrojd.blogspot.com/ Fick tag i en snygg hundmatstunna. Det var välbehövligt, jag slängde ut den gamla, en gul i plast, när vi flyttade hit nämligen.

Sen blev det lite hemliga julärenden och jag försökte även hitta lite användbara kläder åt mig själv, men som vanligt åkte jag tomhänt hem.

Inga kommentarer: