onsdag 25 februari 2009

Är det inte höststädning eller julstädning så är det vårstädning

Miina städar

Vilken lycka! jag har så duktiga hjälpredor så det går som en dans! (Ja, ni förstår ju vad jag menar :)

Har kört igång med lite städryck i köket. Tjejerna o jag har plockat snart ur alla skåp och skurat rent och sorterat ur. Vi har ju som vanligt alldeless för mycket prylar i skåpen, när dom inte går igen längre är det dags för en insats. Jag fattar inte vart allt kommer ifrån???

När man har tillräckligt mycket prylar så blir ju inte hälften använt eftersom det är så knöligt att plocka ur massa saker för att komma åt sakerna längs in...

Just nu skulle ingen gå på att jag städar, det är prylar ÖVERALLT!!

Så nu försöker jag blunda hårt och rensa ur... Jag är faktist inte särskilld bra på det.. Men nån som är ännu värre, det är min äkta hälft...Han tycker fortfarande inte det är dags att göra sig av med snigel-ätar-kittet. Jag kommer aldrig nånsin laga sniglar!! Så ska han äta några får han göra det själv eller gå på restaurang!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch o fy för sniglar! Du kan skicka över städerskorna till mig sen när ni är klara ;-). Kram

Familjen Andersson sa...

jajamen, dom är billiga i drift också, lite äppelbitar med kanel :)

PiLi sa...

Vilka goa hjälpredor ni har!!!
Men det tar ju lite längre tid förstås..:)
Sötnosar!!!