torsdag 19 februari 2009

Gissa om jag ska äta massa gott nu!?

Äntligen har jag fått tummen ur och provat.. Och peppar, peppar verkar det funka!!!!

Ni som inte vet att jag är laktosintolerant vet det nu. Så ligger det till och jag har varit det sen tonåren.
Nuförtiden är det knappt ett problem ens när det finns så mycket laktosfria alternativ. Även om det blir dyrt förståss. Men det har varit skönt att inte behöva avstå nånting egentligen.
Det jag saknat alldeless vansinnigt är ändå turkisk/grekisk youghurt och inte minst långfil...

Nu har jag provat turkisk youghurt med tabletter och det gick bra. Och vanlig fil har jag ätit ikväll. Om jag inte avlider under natten tänker jag handla långfil imorgon. *lycklig*

Bara för ca. 10 år sen fanns det ingenting annat än Valios yoghurt att välja på, ett par olika smaker kanske. Ingenting i creme fraiche väg eller gräddfil eller nåt o nu finns ju allt! Jag har t.o.m vant mig vid smaken på laktosfri mjölk och tycker att det är en gudagåva!!

2 kommentarer:

guba sa...

Vadå, är det tabletter du tar i samband med att du äter laktosinnehållande föda som gör att du kan äta det??

Har aldrig hört talas om, det måste ju revolutionera tillvaron.

Familjen Andersson sa...

Ja, det är bara att vräka i sig. Helt fantastiskt! Man är ju trög som inte provat tidigare.....