lördag 7 mars 2009

Hipp hipp hurra! För ett-åringen

Så här ser en ett-åring ut starx innan hon ska blåsa sitt ljus :) Ska vi vara helt ärliga så hjälpte Mummu till med blåsningen.

Hon har fått en del presenter, men mest böcker o böcker o böcker................ Pengar att fylla på sparkontot med. En egenhändigt sydd klänning av Gudmor Annelie, superfin! Bild kommer.
Det som hon själv uppskattade mest just nu är bollen från Mummu och Moffe. Hon har lekt hela kvällen med den :)

Sitter o ser på melodifestivalen med ett halt öga. Tur för mig som slipper tycka att det är töntigt att gilla Lili & Susie, för jag gillar låten :) Jag var ju aldrig med när dom var populära.
När jag flyttade till Sverige tjatade alla om Päivärinta och jag fattade ingenting. Sama med "paljon lunta mutta ei taskulamppua" så otroligt tröttsam, jag fatar fortfarande inte vad som är det roliga med det.

O andra sidan, i Finland är det lika skoj att säga "öppnas här" (det står på mjölkförpackningen)

2 kommentarer:

Linda Färnevik sa...

Ett stort grattis till stora damen! Tänk att hon redan är 1 år... Jag är helt säker på att du var gravid typ... alldeles nyss ju! =)

lantromantik sa...

Vilken söt bild, grattis...

jag satt och blogga och hittade hit...vilken trevlig blogg.

mvh jenny