söndag 26 april 2009

Superfynd från vinden!!!!!!!



Här pågår ju min ständiga kamp mot bråte. Fick ett infall och började röja lite på vinden till snickarbon där jag bara ställt in saker för några år sen när vi flyttade hit.
Bl.a. kartonger med saker från vinden på Årbylund som jag inte hann sortera ordentligt innan vi flyttade hit.
I en sån kartong fyndade jag denna bok, som Jörgen gissar helt klart tillhört hans Morfar som var väldigt intresserad av vin av olika sorter.
Den är inte helt ny. Men den är väldigt komplett, innehåller allt man behöver veta om vintillverkning och lite därtill. Som vikttabeller som är skrivna med maskin och inklistrade i pärmarna samt en och annan lös handskriven lapp med egna recept. Va sägs om Rödbetscherry eller Nyponvin?
Det är ju helt fantastiskt att den dessutom baseras på SVENSKA bär och frukter!

Alla kanske inte vet att vin och likörtillverkning tillhör mina hobbys också. Konstigt nog dricker jag ogärna. Man skulle kunna tro att det är svårt att få till nånting som man ogillar. Men enligt vissa källor så har mina alster varit goda ;)
(Det är snart dags för maskrosvin igen, missa inte det!!!)