lördag 29 augusti 2009

Lite av varje

Färgprov på färgerna jag valt till tvättstugan, olivgrönt på ytterväggen och citrongult på innerväggen. Golvet blir nog blått som havet..tror jag, färgen är inte handlad än. Är det nån som associerar till någon särskild tema? :)
Jag har tänkt att jag ska bli glad när jag kommer in i tvättstugan, så där överdrivet muntert är det ju inte förövrigt...
Tvätmaskinen är förresten provkörd nu. En bamsestor Wascator som Jörgen renoverat. Nu ska det snart bli tvätta av....!!

Jättegod Plommonpaj har vi ätit idag, ville bara rekommendera den! God plommonår är det också. Förutom att äta dom färska ( i rimliga mängder....you know why) så blir det paj och marmelad, i år ska jag prova en med nötter i, bara jag hittar lappen med receptet som ligger intryckt någonstans...
Jag vill gärna passa på att avråda från jordärtskockor också, färska alltså, jag gillar dom man brukar få på pizza... men dom här färska var ingen hit, eller också gjorde jag helt fel... Kokade och försökte äta med smör enligt ett hett tips..
Tröståt desto mer av ko-färs och lök-gratinerad squash med massa ost....

2 kommentarer:

Linda Färnevik sa...

JÄTTESTOR Wascator önskar jag mig också, så att jag får in hästtäckena! =)

Ja det är verkligen plommonår i år, förra året fanns det inte ett enda plommon, de få som blev åts upp av getingarna, men i år har vi hur mycket som helst> (afast... träden hade gärna fått vara lite lägre...)

Familjen Andersson sa...

Jag minskar ner träden år för år, snart börjar dom bli hanterbara...