fredag 18 september 2009

Mina gamla hemtrakter

Här hänger gammelgäddan på 12 kg.. det lurar värstingar i vassen...
Min kompis bror har börjat med vildsvinsuppfödning

Hästen till höger är en gammal bekant till mig, sen jag var barn, fast då på ett annat ställe. Lustigt va?


"Riihi", här är det inrett för övernattning och fest :)

Idag har vi förflyttat oss till Mahnala, Hämeenkyrö. Där jag växte upp.

Känns jättebra! Bor hos min gamla bästis och det känns som om tiden stått still, om man bortser ifrån att vi blivit gamla kärringar..

Mycket att prata om!

Har också tjuvtittat lite på vårat gamla hem...det var förståss lite vemodigt..

Imorgon blir det sightseeing på byn och sedan handling i stan, Tammerfors och sedan siktar vi mot båten. Måste helt klart göra det här oftare...det är faktist inte långt hit!

2 kommentarer:

Bente sa...

Mysigt att besöka barndomstrakterna!

Ulva sa...

Bra, då kommer ni hit nästa gång då!:o)