måndag 25 januari 2010

Mina små ryttarinnor


Joanna med sin ponny Vendela och Elina på Victory.
Ingenting går uppmot en härlig ridtur i vintervädret.
Miina är bara så himla sur, hon vill ju också ha en egen ponny! Men hon får allt lugna ner sig ett par hekto eller så. Om jag övertalar henne att åka pulkamed mig efter tjejerna och hon får provrida båda ponnyna efteråt, kan hon ev. vara nöjd med det ett tag till..
Jag tycker det borde passa bra att OM Elina vill och har intresset för hästar, när eller om hon byter till större ponny, då kan ju Miina ärva Victory isåfall.
Victory är lite mindre än Vendela och Joanna är lite mindre än Elina, så Joanna och Vendela kan nog dras med varan lite längre.. Annars är det nog inte långt kvar förran Elina har växt ur sin.
En sak undrar jag bara, när märks det om ungarna inte är hästintresserade? Jag har ju inga som helst ambitioner att ungarna MÅSTE ha häst. Men hittils verkar ju alla tre vara miljöskadade..
Vendela har provat dra stora fyrhjulsvagnen. Nu är det bara en parstång som fattas så kan vi köra ponnysarna ihop.
Jag har en hemlig plan för Vendela..Jag har sett ruskigt fina korsningsponnyn shetland-kaspisk. Jag är bra sugen.. Det finns nämligen tillgång till en av dom få kaspiska hingstarna i Sverige i FLOBY!
Synd bara att Victory inte är en märr, jössenamn vilken läcker ponnytravare vi skulle ha korsat fram då!
Skillanden mellan våra ponnyn är ganska stor. Victory är lite smäckrare, lite rappare, påminner mest om en kallblodstravare. Härlig gång har han.
Vendela är lite knubbigare model, lite seg, kort stegig, som en bruksnordis :)

Inga kommentarer: