söndag 15 juni 2008

Matprogram

Ja, jag är lite förtjust i dessa matprogram.. Mat ska vara gott och varierande! Och roligt att laga!
Jag har några favoriter, en är ju det här Vad blir det för mat . Konstigt nog, det är min hat-skådespelare, men favorit i köket.... Antagligen för att han är alltid skurken i alla filmer han är med i..
Men maten han gör är helt i stil med min smak, ungefär som det går till i vårat kök.. och faktist, så påminner hans kök dessutom om våran :)
Såg idag ett repris, han lagade bla. lasagne. Det påminde mig om Kött-Ove i Italien, minns ej vad han hette på riktigt och inte heller varför vi kallade honom så, men det var iallafall en slaktare som vi hyrde lägenhet av. Vi bodde ovanför hans affär, och gudars vilken lasagne han lagade, den gick inte av för hackor!!! När jag ska laga lasagne försätter jag mig i rätt stämning med att tänka först en stund på hans lasagne.... *dräglar*
En annan favorit är så klart Jamie O. Vem älskar inte den killen? Vilket käk han får till, Italienskt är ju utan tvekan varmt om hjärtat här..!!!!!

Så till min egen kokkonst. Flädern står i full blom och då passar det perfekt att ta vara på det. Det står en hink med flädersaft på G. i köket. Har även hittat ett nytt recept, men kanelstänger och äkta vanilj och farin, det måste provas så klart!!! Och hör på detta då: fläderchampagne Gissa om jag bara m å s t e prova det!!!??

Inga kommentarer: