onsdag 16 juli 2008

Dagens skörd


Lånar en bild av Linda, den var så fin!!!

Vi har plockat hallon. Inte några hisnande mängder men det blev några burkar i frysen för vinterns pajer o krämer och ev. muffins o sånt. Och 3 burkar sylt. Har redan provsmakat det med vaniljglass o det var ruskigt gott!!!!!
En smulpaj med hallon blev det också.. ja, ja, glass o paj o sylt..inte undra på att jag är tjock, elleer hur.. *skrattar*

Har kämpat ihop vinbär också som jag frysit ner allt eftersom för saftkokning, det gör jag senare, när ändå jordgubbarna var i frysen..dom ska nämligen göra sällskap till vinbären. Ren jordgubssaft tycker jag är lite trist.
När höstregnet piskar i fönstren är det väl alldeless lagom att plocka fram saftmajan och tina upp bärpåsarna :) Solsken i påse!!!

Nu ska jag berätta vad Jörgen ska göra på tisdag: han ska åka till Eskilstuna och köra Henning i löp. Jajamen, det är dags för start igen. hoppas det blir en slant, jag har så mycket jag skulle behöva handla. Åka till Ullared tex. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad gott det låter med receptet till vänster, synd bara att mina svarta vinbär blev gele ;). Nu e växthuset hemma! Mycket att måla blir det...Heja Henning! PS... ditt bankgiro o summa,tack! Kram

Familjen Andersson sa...

Visst fasiken.. Har slängt lappen.. *rodnar*