fredag 2 januari 2009

Nya året

Miina o jag testar web-kameran :)

Det har rullat igång alldelsess i vanlig anda, har inte märkt nån skillnad jämfört med 2008.
Ikväll har vi varit hos grannen och ätit förmodligen det sista av jul-mat för den här gången. Tjejerna hade jätteroligt, dom lekte o stojade så det dundrade och vi vuxna umgicks mer civiliserat ;)

Om jag skulle försöka stolpa upp lite av vad jag förväntar mig av det nya året?

*Det första som är på tapeten är ju förståss att slutföra pannrummet och flisbygget. Det är på sluttampen nu.
*Det andra som är nära på klart är vattenkopparna till djuren. Sista rycket med det nån helg så..
*Sen river vi (när jag tänker efter..så förmodligen river Jörgen om ingen anmäler sig frivillig att passa Miina..) hallen och tvättstugan och toaletten här nere. Kan ni föreställa er lyckan med et riktigt badrum?? Det kommer att bli högtidligt, det lovar jag!!!!!!
*Jovisst j, köket och matrummet bör avslutas, dvs göras klart nån gång..
*Sen är det garanterat vår...
*Potatisodlingen ska dras på en extraväxel, vi har mark och maskiner, bara korkat att inte ösa på mer..
*Överhuvudtaget har jag tänkt öka odlingen allt eftersom..
*Växthuset, när ska den upp då? Har planer på att bygga om befintliga växthuset (som ej är uppsatt ännu) och använda den till att göra ett växthus/vinterträdgård/pensionäskuvös i kortändan av huset där dom mesta av odlingarna finns... Får se om det blir nåt av det i år..
*Stallet, det vore en fröjd att börja med det nån gång..men då måste vi först ha ett
*Vagnsskjul för att tömma det som ska bli stall......................
*Hälsa på min Mormor, det vill jag verkligen göra i år, har inte varit där på 8 år.....
*Vi ska inte ha några fler barn i år, det kan ju vara tryggt för er att veta ;)
*Det känns inte i dagsläget som om vi har nåt akut i stängslingsväg som väntar i år..vad konstigt, det brukar ju alltid vara nåt som ligger på...?
*Henning ska bannemig igång och tävla i år. Och Dangerous ska tjäna till uppehället, definitivt..I ärlighetens namn hoppas jag lite i smyg på V75 i år, det ni!!!!!
*Det slog mig att Elinas rum behöver också renoveras i år..om Jörgen och jag ska nån gång få vårt sovrum i fred..annars lär ju Miina sova mellan oss i all evighet.. :)
*Jag tror också att vi plöjer upp vallen i skogen och sår om, det var lite klent i fjol där, mycket mossa.
*Jag ska åka ner till Åsa och hälsa på, det är på tiden det med!

Nu ids jag inte skriva nåt mer..det blev en helsikes lång ramsa..........................




2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där, en massa saker som ska bli gjort. Listan här brukar bara bli längre istället för att minska, jag lägger till tre saker när jag avslutat en.... Men jag tror absolut att det är bra att ha någon sorts plan !
/Malin

Anonym sa...

Jösses, ni har då stora planer! Hrm.. ska nog göra en liknande lista på min blogg, fast bra mkt kortare.. hoppas jag :-). Kan ju vara kul att se tillbaka på sen vad som hände och inte. Kram