lördag 14 februari 2009

Jag är tillbaks, bättre än någonsin!



Vi har varit ganska sjuka, JÄTTEsjuka. Började med en släng magsjuka och fortsatte sedan med dunderförkylning. Inte för att ungarna är så friska än, dom hostar o hostar o hostar......

Men vi har hunnit lite ändå. Kört lite släde som ni ser, det blev ju vinter till slut ändå! Om det inte vore för dom jävlarna som skrapar av varenda snöflinga så fort det landar på vägen och dessutom sandar på det minst hundra gånger..... *grrrrrrr..* Ni fattar hur dåligt slädföre det blir av det???

Varmt och skönt har vi också. Flispannan är igång. Första dagarna var det så varmt att vi nästan dog! (Inte undra på vi blev sjuka förresten...)
Då o då puffar det små rökmoln ur skorstenen när pannan har tänt sig själv utan att jag har gjort nånting alls.
Det är väldigt konstigt på morgnarna nu. Jag är van att sitta här i köket i ottan i mörkret medans ungarna sover o elda... Nu sitter jag här o glor istället. Jag får skaffa mig nån ny morgonvana.........................

Lite aktuellt också, melodifestivalen ikväll. Jag såg inte förra lördagen för då var jag och min äkta hälft på pizzakväll i bagarstugan i Jäla och hade Mummu och Moster Eila som barnvakter.
Men ikväll, min favoritlåt blev direkt country-tjejerna.
Men sångaren i HEAT, man kan inte vara hårdrockssångare och se ut som Mick Björnsson när vi var unga. Det går inte ihop bara. Inte särskillt trovärdigt alls....

Nu klarar jag inte skriva mer.. Har min Bästis Åsa på MSN och vi snackar gamla ungdomssynder och jag skrattar så tårarna sprutar och jag trillar snart av stolen.

2 kommentarer:

Bente sa...

Ja inte kan du då bara sitta och glooooo på morgonen inte, det går då inte för sig! :-)

Anonym sa...

Skönt att ni är friska igen!