torsdag 5 februari 2009

Tävling!

Jag vet vad det här är, vet ni?

Jag utlyser härmed en tävling. Enkelt, vad är det här? Den som vet mest vinner.
Utslagsfråga: Vad ska JAG ha den till? Eftersom att använda den till ursprungsfyftet har jag då inte tänkt... (Oups! Där slank det fram en ledtråd också ) Här behöver ni inte gissa utan kom med bra förslag, den har farit omkring i förråden i många år, men nu tänkte jag ta fram den och hitta på nåt..men vad??

Om ingen vet vad det är, vilket är föga troligt, då får jag helt enkelt gå på bästa användningsförslaget.

Priset? Ja ni, jag får hitta på ett hemligt paket :)

Ni får gärna nämna om tävlingen på er blogg så får vi fler gissare :)

6 kommentarer:

guba sa...

Har sett något liknande i barndomen. Den hängde vid diskhon och i den ställde men diskborstar, tror jag.
Pipenskulle då vara till för att vattnet som rann av det som stog i skulle hamna i diskhon och inte på bänken.

Om den är till för det eller vad den kallas har jag ingen aning om.

Anonym sa...

Har inte en susning, men fin är den! Tycker du ska ha den som utepissoar! Så rinner urinet ner i en hink och så spär du det med vatten som du kan vattna dina krukväxter/rabatter med! Kram

guba sa...

Eller så har den med lavemang att göra, ljummet vatten i, slang från pipen till...... ja röven, häng högt och voila.

PiLi sa...

För mig, ser det ut som en gammal hederlig lavemang-kanna.. där slangen fattas..:)

Varför inte använda den till att hänga upp på väggen ute och sen i med en vacker sommarblomma.. typ hängpelargon el "Million Bells"..? Finns ju hur många vackra växter som helst!!!

Häftig är den iallafall..:)

Önskar er en trevlig helg!

Göran sa...

Lätt som en plätt;)
Det är en pilsnerpotta.
Om gubben blir sjuk och sängliggande, häng upp byttan på väggen över sängen. En slang från pipen till munnen på gubben och se till att byttan aldrig sinar.
Lavemangsmetoden, som en del föreslår får gälla i nödsituation om gubben blir medvetslös. Då får man ge han pilsnern analt.

Bente sa...

Har ingen aning, men Görans förslag lät väl bra, tycker jag ;-)