torsdag 30 december 2010

Så blev julen 2010

I år kunde vi smaska på RIKTIG hemmagjord sill som min kusins pappa fiskat och jag och Malena (mest Malena måste jag väl erkänna) la in själva. Vi tog ett sista ryck dagen innan julafton och lagade det sista som kunde förberedas tillsammans.


Allting blir så mycket roligare när man hjälps åt! Och hon är som jag, lite lagd åt det hemmagjorda...


Betyg: SUPERGOTT! (..så klart..vad annars..)



Ingen jul utan praliner!


Nu har jag slut på råvara, alltså choklad, måste göra em beställning..det är ju snart alla hjärtans och sen påsk.....




Men vem kan detta vara som smyger runt knutarna ??


TOOOOMTEEEN !!!





Tomten kom tidigt i år, har han hundratals med barn att besöka, måste han börja tidigt.. Alla hade som vanligt varit snälla i år och fick varsitt paket :)



Ingen julotta, men julbön med julmusik i den lokala kyrkan på julafton är ju inte fel...trots att vi inte är dom flitigaste kyrkobesökarna under resten av året..

(Skulle gärna åka släde till kyrkan, men det är så dåligt med parkeringsmöjligheter vid kyrkan för häst, borde återställas tycker jag!)

Massa jul och massa stämning och julefrid :)

Avslutade kvällen med lite vin och ost. Lugn och fin julafton.

Ja, den här julbilden missunnar jag inte er mina kära bloggläsare.. Gott nytt år då !





Inga kommentarer: